Certyfikowany nauczyciel mindulness MBLCUważalnia to przestrzeń do rozwijania uważności, rozwoju osobistego, szukania równowagi i spokoju. Może także do poznania nowych przyjaciół. Nazywam się Dorota Piasecka i jestem certyfikowaną nauczycielką/trenerem mindfulness MBLC, czyli Życia w Oparciu o Uważność w Mindfulness Association Polska.

Zapraszam Cię do wspólnej podróży w uważne życie.
Uważność, pełnia obecności to polski odpowiednik angielskiego słowa mindfulness. 

Uważalnia – skąd taka nazwa?

Staropolskie słowo Uważalnia to: <<miejsce, pomieszczenie, z którego dokonuje się obserwacji, obserwatorium>>  Źródło: Wielki Słownik Języka Polskiego pod red. W. Doroszewskiego

Jak się wiąże Uważalnia z Uważnością?

Uważność – mindfulness – to zauważanie tego, co się wydarza, wtedy kiedy się wydarza, bez oceniania. Aby zauważać, musimy zacząć obserwować, być świadomym, wyłączyć naszego autopilota. Choć przez chwilę znaleźć się ciałem i umysłem w jednym miejscu, dostrzegając bogactwo wrażeń, tego co nas otacza, ale też tego co dzieje się w nas samych. Słowem “być w tu i teraz”. Dlatego właśnie powstała uważalnia: przestrzeń do obserwowania siebie i rozwijania uważności.

Co znajdziesz w Uważalni?

Uważalnia oferuje szkolenia i spotkania mindfulness w kameralnych grupach, w ciepłej i życzliwej atmosferze. Różne lokalizacje. Zapraszam na certyfikowane  8 tygodniowe kursy MBLCspotkania i warsztaty.

Ośmiotygodniowe kursy Mindfulness MBLC

Co daje praktyka uważności?

W treningu mindfulness MBLC posługujemy się zestawem technik rozwijających poczucie świadomego ciała i umysłu. Uczymy się akceptowania stanu w jakim się aktualnie znajdujemy oraz przyswojenia myśli oraz uczuć takimi, jakie są – bez ich oceniania. Słowem – uczymy się żyć tu i teraz.
Tak jak możemy ćwiczyć mięśnie ciała, tak też możemy ćwiczyć swój umysł, co przyczynia się do zmian w strukturach i aktywności naszego mózgu (neuroplastyczność mózgu).

Dzięki kursowi medytacji uważności wzrasta samoświadomość, samokontrola, uwaga i poziom empatii. Naukowo udowodniono, że praktyka mindfulness wpływa na dobroczynnie na nasz umysł samopoczucie, emocje i zdrowie.

Pozytywne skutki praktyki uważności:
  • Spada poziom lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania
  • Rozwijamy inteligencję emocjonalną
  • Zmniejsza się podatność na depresję
  • Usprawniają się procesy zapamiętywania i uczenia się
  • Zwiększa się umiejętność koncentracji
  • Zmniejszeniu ulega poziom odczuwanego bólu
  • Poprawia się nastrój i jakość życia
  • Zmniejsza się poziom hormonów stresu we krwi, obniża ciśnienie i ryzyka rozwoju chorób układu krążenia

Zapraszam Cię także na mojego bloga, gdzie znajdziesz bieżące informacje o spotkaniach, kursach, inspiracje do praktyki oraz wpisy na temat uważności.

Możesz również odwiedzić fanpage Uważalnia

Bądźmy w kontakcie!