Dorota Piasecka – Certyfikowana Nauczycielka Mindfulness w nurcie MBLC (Mindfulness Based Living Course) oraz Compassion – Współczucia w nurcie CBLC – certyfikowana przez Mindfulness Association Polska, nauczycielka prowadząca i superwizorka w Mindfulness Asssotiation Polska oraz certyfikowana nauczycielka programu mindfulness MBLC-YA dla młodzieży. Trenerka kursów rodzicielstwo z uważnością i współczuciem (Mindful Compassionate Parenting)

logo certyfikowanego nauczyciela

Uważność (mindfulness) jest dla mnie sposobem na życie, zafascynowała mnie, do tego stopnia, że zamieniłam fotel biurowy na poduszkę, matę i salę do zajęć mindfulness. Dojście do tej decyzji chwilę mi zajęło. Całe życie zawodowe pracowałam z ludźmi, ale długo szukałam ścieżki, która pozwoliłaby mi rzeczywiście być w kontakcie z innymi osobami, pracować w szczerej, otwartej relacji.

Uważność w moim życiu pojawiła się w bardzo trudnym momencie i wtedy na własnej skórze poczułam, że to działa. Nie działa jak magiczna różdżka, za dotknięciem której nagle jest cudownie, ale krok po kroku coś się otwiera, zmienia, dojrzewa. Trafiłam na 8 tygodniowy kurs. Ale chciałam więcej. Praktykowałam i szukałam, szkoliłam się, stopniowo dojrzewałam do zmiany. Ale o zmianie za chwilę.

I tak znalazłam Mindfulness Association i w tej organizacji przeszłam pełną ścieżkę szkolenia w nurcie Życia opartego na Uważności (MBLC). To podejście wbudowywało w moje życie kolejne cegiełki uważności, ale przede wszystkim życzliwość, akceptację. Właśnie duży nacisk na rozwijanie wewnętrznej życzliwej postawy mi osobiście bardzo pomógł i zadecydował, że chcę dalej rozwijać się w Mindfuulness Association Polska. Po prawie rocznym certyfikowanym kursie mindfulness MBLC kontynuowałam szkolenie, jako drugi etap ukończyłam certyfikowany kurs compassion CBLC. Czułam, że to jest to czego szukałam, że dojrzewa we mnie decyzja, aby dzielić się uważnością i życzliwością, współczuciem z innymi. Zdecydowałam się podjąć szkolenie nauczycielskie.

W 2018 r. uzyskałam certyfikat gotowości do nauczania i prowadzenia 8 tygodniowych kursów mindfulness MBLC.

Inaczej mówiąc zostałam nauczycielką mindfulness. Od tego czasu, za każdym razem, kiedy siadam z grupą na zajęciach czuję wdzięczność i radość. Tak, czuję, że jestem w tym miejscu, którego szukałam. Choć wolę mówić, że to nie ja uczę, po prostu dzielę się uważnością, pomagam innym poznać techniki, prowadzę przez kolejne etapy. I to raczej ja się uczę od każdej osoby, z którą pracuję.

Wyznaję zasadę, że najważniejsza jest własna praktyka uważności. I dlatego pogłębiam ją przez udział w kursach i odosobnieniach. Wiele daje mi także regularna superwizja, możliwość dzielenia się wątpliwościami, rozwijania umiejętności nauczania i własnego uważnego życia.

W lipcu 2019 ukończyłam proces certyfikacji uzyskując akredytację jako certyfikowana nauczyielka mindfulness MBLC, co formalnie potwierdza, że spełniam warunki wg UK Guidelines (link) i podlegam stałej superwizji (Mindfulness Teachers under Supervision).

W czerwcu 2020 r. ukończyłam szkolenie nauczycielskie Compassion CBLC i uzyskałam uprawnienia do prowadzenia 9 tygodniowych kursów Życia w oparciu o Współczucie. W czerwcu 2021 zakończyłam proces certyfikacji Compassion CBLC.

Interesuje mnie też uważność w edukacji, w 2021 roku ukończyłam szkolenie dla prowadzących kursy uważności dla młodzieży (MBLC-YA w Mindfulness Association).

Praktykę uważności pogłębiam też uczestnicząc w certyfikowanym kursie Insight, który ukończyłam w 2022 roku.

Od jesieni 2020 roku dołączyłam do zespołu nauczycieli prowadzących, tutorów Mindfulness Association Polska, jedynej organizacji certyfikującej i szkolącej nauczycieli uważności w nurcie MBLC, z czego jestem szczególnie dumna i co daje mi olbrzymią stysfakcję. Współprowadzę roczne, certyfikowane kursy uważności, które są pierwszym krokiem na ścieżce nauczycielskiej oraz szkolenia dla przyszłych nauczycieli kursów Życia w oparciu o uważność dla młodzieży MBLC-YA.

W 2021 ukończyłam kurs superwizji i w 2023 dołączyłam do grona superwizorów.

Swoje umiejętności trenerskie i wiedzę jak dbać o dobrostan pogłebiałam na studiach podyplomowych z zakresu psychologi pozytywnej, jestem trener umiejętności psychospołecznych.

IWspółpracuję także z Fundacją Edumind – Uważność w Edukacji, której misja związana z wprowadzaniem zintegrowanych programów praktyki uważności w środowisku szkolnym jako metody redukowania stresu, budowania odporności psychicznej i regulowania emocji u dzieci oraz dorosłych jest mi szczególnie bliska.

Wcześniej przez wiele lat pracowałam w biznesie wydawniczym, zarządzając zespołami i współtworząc ofertę dla prawników: książek, czasopism i internetowych systemów informacji prawnej (Legalis, Lexis). Ukończyłam studia prawnicze na UW oraz podyplomowe studia z zarządzania i marketingu na SGH.

Uważność – mindfulness wiąże się z moim codziennym życiem i pasjami. Od lat preferuję aktywności, które pozwalają czuć każdą chwilę, być w tu i teraz: jogę, wspinaczkę, skituring.
Matkuję dorastającej dwójce dzieci oraz szalonej trójce psów i kotów.

Ciekawa jestem Twojej historii i zapraszam do wspólnej podróży w uważność i współczucie.